Roket Serang Sderot


29 Mac 2011

Laporan asal jam 09.37 malam, Palestin/Mesir
Jam 03.37 pagi(30/03/2011), waktu Malaysia

GAZA - Radio Israel dalam rangkaiannya berkata, satu serangan roket yang dilancarkan dari Semenanjung Gaza gugur berdekatan bandar Sderot yang terletak dari arah utara Semenanjung Gaza. Jelas radio itu, tidak ada laporan mengenai kecederaan atau kerosakan harta benda.

Berhubung dengan serangan roket, radio Israel menyatakan, pasukan keselamatan zionis cuba mengesan kedudukan lokasi yang keguguran serangan roket.

Memetik laporan pada 27/03/2011, kumpulan-kumpulan pembebasan Palestin di Gaza telah menyatakan persepakatan dalaman Palestin bagi memintas niat jahat dari tentangan musuh ke atas penduduk Palestin. Bagaimanapun, komitmen mereka dengan sikap bertenang(gencatan senjata) dan tidak meningkatkan tentangan selagimana rejim zionis memberikan komitmen yang sama.

Walaubagaimanapun, tentera rejim zionis masih lagi meneruskan penentangan, iaitu menceroboh garisan sempadan dan melepaskan tembakan ke arah petani dan rumah-rumah penduduk Gaza.

Ketika laporan ini diterbitkan, belum ada mana-mana kumpulan pejuang Palestin mengakui melepaskan serangan roket. Sumber 29/03/2011, web berita safa.ps

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL