Konvensyen PMRAM : 2 Aktivis PMRAM Menerima Anugerah Emas


KAHERAH, 4 Nov - Konvensyen PMRAM menyaksikan satu penganugerahan dan pengiktirafan ke atas 2 Aktivis PMRAM untuk menerima Anugerah Emas.

2 pilihan Aktivis PMRAM tersebut diperbincangkan dan diputuskan bersama dengan Badan Pengurus PMRAM bagi menghargai jasa mereka yang sekian lama dicurahkan dalam memastikan perjuangan Islam terus dijulang.

Majlis Penganugerahan tersebut dikendalikan oleh Naib Presiden II, merangkap Ketua Lajnah Muhafazah, Saudara Azlan Haji Alias. Beliau membacakan perjalanan hidup dan jasa-jasa yang dicurahkan sepanjang keberadaan mereka berada di Mesir ini.

2 Aktivis PMRAM yang terpilih bagi menerima Anugerah Emas tersebut adalah Faqrurrozi Abdullah, Ex-Officio bagi PMC (PMRAM Multimedia Center). Beliau merupakan anak jati Pulau Pinang dan datang ke Mesir pada akhir tahun 2004. Di peringkat BKAN Pulau Pinang, beliau pernah menjadi exco Biro Pendidikan BKPPPM pada sesi 05/06. Kemudian pada sesi 06/07 diamanahkan sebagai Ketua Unit Sambutan Dan Rehlah di peringkat DPM Mansurah. Dan pada sesi 08/09 sehingga kini beliau merupakan AJK Penasihat bagi BKPPPM.

Selain itu beliau mula berkecimpung dalam PMC sejak tahun 2005 sebagai AJK sehingga tahun 2007. Pada tahun 2008 beliau diamanahkan sebagai Ketua Teknikal di dalam PMC sebelum menjadi Pengarah PMC pada tahun 2009.

Dan kini pada tahun 2010, beliau merupakan Ex-Officio dalam PMC malah masih aktif turun bersama-sama PMC dalam melakukan tugas bagi melancarkan program-program di peringkat PMRAM.

Aktivis PMRAM kedua yang menerima Anugerah Emas adalah Wan Mohd Hanif Wan Adnan @ Mohamed yang berasal dari Kelantan. Beliau datang ke Mesir untuk melanjutkan pengajian pada
us hanif kltn.jpg akhir tahun 2005.Beliau pernah menjadi editor bagi buletin utama KPKM pada sesi 05/06. Kemudian pada tahun 07/08 beliau diamanahkan sebaga exco bagi Lajnah Penerbitan KPKM selama satu sesi. Selepas turun daripada exco di peringkat KPM, beliau masih aktif bekerja dalam menyumbangkan tenaga di peringkat KPKM, antara sebagai Setiausaha Kerja 1 bagi Muktamar Sanawi KPKM 08/09 dan Setiausaha Utama bagi Muktamar Sanawi KPKM bagi sesi 09/10. Selain itu beliau juga merupakan setiausaha bagi USMB KPKM bagi sesi 09/10, dan pernah ditugaskan untuk menyeleggara website KPKM bagi sesi 08/09 sehingga 09/10.

Di peringkat PMRAM beliau pernah menjadi AJK Warta PMRAM pada 2007 dan 2009 dalam bahagian reka bentuk. Beliau terus bergiat aktif, pernah menjadi Setiausaha Futsal Piala Presiden PMRAM 2009 dan Unit Komik Al-Fityan 2009.

Pada tahun 2010, beliau sekali lagi memegang amanah di bahagian reka bentuk bagi majalah Warta PMRAM 2010 dan sebagai Ketua Sub bagi PMC di bahagian Grafik dan Video PMRAM 2010.

Selain itu, beliau turut pernah memenangi pertandingan cipta logo rasmi KPKM pada sesi 07/08, logo Ekspo Gempak PMRAM pada 2008 dan 2009, dan memenangi mencipta logo sempena 20 tahun membangun bersama Islam di peringkat kerajaan negeri Kelantan.

Majlis Anugerah Emas itu disampaikan oleh Presiden PMRAM, Saudara shahrizan Mohd Hazime, sambil diiringi oleh Pengarah Program, Saudara Muhamad Zuhaili Saiman kepada 2 Aktivis PMRAM tersebut.

"Setelah menilai dan berbincang dengan Badan Pengurus, maka PMRAM memilih mereka ini melihat kepada jasa yang dicurahkan, sebelum menjadi exco, semasa menjawat jawatan exco dan selepas turun daripada jawatan exco. Mereka bekerja sepanjang masa tanpa mengira masa dan tempoh. Mudah-mudahan ia akan menjadi teladan bagi mahasiswa/wi Islam di Mesir," ujar Pengarah Program, Muhamad Zuhaili Saiman.

Sumber dari : Laman Rasmi PMRAM

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL