[Karikatur] Israel pencabul dan sikap Arab

Pencabulan ke atas hak-hak Palestin

Dulu hingga kini, gandingan rejim zionis serta pendatang haramnya terus-menerus melakukan 'pencabulan' ke atas hak-hak Palestin. Setelahmana sebuah NGO Israel(Hak Asasi Manusia) mengeluarkan laporan mengenai peningkatan pencabulan Israel ke atas hak Palestin, Netanyahu yang merupakan Perdana Menteri Negara haram ini tanpa segan silu menyatakan projek penempatan dan pembinaan perumahan Israel tidak menghalang usaha damai yang berlangsung waktu ini.

Sedih bagi Palestin apabila mahu membangunkan sebuah bandar Palestin di Tebing Barat, para pendatang haram dan kerajaan rejim zionis tanpa rasa malu menentang usaha itu. Dimanakah salah Palestin? Puluhan tahun kumpulan perunding Palestin Ramallah menyembah pelan damai, namun mereka sedang dipermain-mainkan dalam sedar. Lebih perit, Palestin sedang mempersiapkan agensi-agensi Kerajaan untuk menubuhkan Negara Palestin, kini impian itu seakan kabus kerana rejim zionis yang setiap masa terus 'mencabul' hak-hak Palestin tanpa memberi ruang mendongakkan kepala untuk menghirup nafas.

Bagaimana pendirian pihak US, PBB, EU(Kesatuan Eropah), dan Liga Arab? keadaan biasa yang kita dengar, mereka hanya asyik mengutuk dan mereka juga terus dikutuk.


Kami tahu sikapnya ..

1. Masih tidur ketika Al-Quds dalam bahaya.

2. Negara Sudan yang bakal dipecahkan kepada dua Kerajaan.

3. Negara-negara Arab dalam bahaya.

4. Tiba masa US membisik, weii! rundingan damai diambang roboh.
Arab : Haaahhh(terkejut beruk), ye ke..?

Sumber karikatur, aljazeera.net

dipetik dari : MAP 2 STREET

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL