800 Mahasiswa Baru Bersatu Di KEJORA 2010

800 Mahasiswa Baru Bersatu Di KEJORA 2010


Dipetik dari : Laman rasmi PMRAM


kejora 11.jpgKAHERAH, 15 Oktober - Seramai 800 orang mahasiswa dan mahasiswi baru mengikuti program Kembara Jejak Realiti (KEJORA) yang berlangsung di Ismailliyah pada 11, 12, 13 dan 14 Oktober baru-baru ini.

Program selama 4 hari itu berlangsung dengan jayanya dengan membawa tema "Ke Arah Melahirkan Generasi Al-Quran Yang Unik".

PMRAM dengan misinya pada tahun ini dengan membawa tema yang cukup besar iaitu "Kemantapan Fikrah Membina Syakhsiah" memainkan peranannya yang cukup penting bagi membina fikrah bagi mahasiswa-mahasiswi baru.

Program tersebut telah menghimpunkan keseluruhan mahasiswa mahasiswi dari 12 buah Badan Kebajikan Negeri (BKAN) yang bernaung dibawah Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM).

Objektif program ini juga, selain menyatukan mahasiswa dan mahasiswi dari pelbagai negeri, program ini berjaya memupuk sifat modal insan, motivasi, ukhwah, dan kebersamaan.

Selain itu, antara slot di dalam program KEJORA kali ini ialah Sejarah PMRAM, Motivasi : Lau Kana Bainana Rasulullah, Debat Mahasiswa Islam, Hak Mahasiswa : Aku Bangga Jadi Mahasiswa Islam, Slot Kepimpinan PMRAM, BKAN & DPM, Gerak Kerja Berkumpulan (GKB) dan juga aktivi riadhah Explorace.

Program ini juga berjaya menghimpunkan 80 orang fasilitator di seluruh Cawangan untuk membantu menggerakkan program Kembara Jejak Realiti (KEJORA) 2010.

Oleh kerana jumlah tahun ini terlalu ramai, PMRAM telah mengadakan program tersebut di dua tempat yang berbeza iaitu di Muaskar dan Nuzul Syabab.

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL