ABU ALI gempur unit khas dengan peledak

GAZA - Sebuah kumpulan pejuang Palestin di Gaza, KATAIB ABU ALI MUSTAFA(sayap tentera JABHAH SHA'BIAH LI TAHRIR FALESTIN) telah mengumumkan salah satu dari unit pejuangnya menggempur sepasukan unit khas tentera zionis yang cuba melepasi masuk ke tanah Gaza dari arah utara beberapa jam yang lalu. Jelas lagi, pejuang ABU ALI meletupkan dua peledak terhadap tentera zionis.

Salinan dari kenyataan rasmi ABU ALI MUSTAFA yang diterima agensi berita 'Safa' menyebut, salah satu unit pejuang ABU ALI dapat mengintip pergerakan sepasukan tentera zionis yang cuba melepasi ke tanah Gaza dari sebelah timur tanah perkuburan pada jam 9.15 malam, waktu Palestin, lalu pejuang ABU ALI memasang hendap peledak serta meletupkan dua buah peledak terhadap tentera zionis. Lantas, mendorong tentera rejim zionis meningkatkan bilangan tenteranya ke lokasi berkenaan.

ABU ALI menyatakan pihaknya tetap meneruskan penentangan dan menghadang tentangan zionis. Berikutan itu, operasi tersebut adalah serang balas secara biasa ke atas jenayah yang dilakukan zionis terhadap penduduk Palestin.

Dari sudut yang lain, pemberita 'Safa' berkata, tentera rejim zionis telah melepaskan tembakan artileri dan gugur di timur Hayyu Tufah malam ini. Ekoran serangan tersebut, tiada sebarang kecederaan dilaporkan. Sumber 25/11/2010 [jam 10.01 malam, Palestin], web berita safa.ps

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL