LAPORAN JAULAH AKHAWAT USMB 2018/2019 KE SUNGAI NIL





KAHERAH, 26 Disember - Gambar sekitar Jaulah Santai ke Sungai Nil yang disertai oleh seramai 21 orang Mahasiswi Baru Akhawat 2018/2019, 4 orang pengiring beserta 3 orang musyrif.

Tujuan utama jaulah ini adalah untuk mengambil 'ibrah sejarah Sungai Nil. Sebagaimana Firman ALLAH S.W.T. dalam surah Ar-Rum, ayat 9 : "Tidakkah mereka telah berjalan dan mengembara di muka bumi, serta memerhatikan Bagaimana kesudahan orang sebelum mereka (yang mendustakan rasul)? Orang-orang itu lebih kuat daripada mereka (sendiri), dan orang-orang itu telah meneroka bumi (tanah) serta memakmurkannya lebih daripada kemakmuran yang dilakukan oleh mereka, dan orang-orang itu juga telah didatangi oleh Rasul-RasulNya. Dengan membawa keterangan-keterangan yang jelas nyata (lalu mereka mendustakannya dan kesudahannya mereka dibinasakan). Dengan yang demikian, maka Allah tidak sekali-kali menganiaya mereka, tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri."

Semoga perjalanan ini, mendapat  pahala di sisi Allah untuk mengambil pengajaran daripada kisah-kisah yang telah dirakamkan dalam Al-Quran.

"Memurnikan Pemikiran Melestarikan Kesatuan"
"Ribat Ukhuwah Teguh Wehdah"
"Bersatu Berbakti"
"Biah Berkualiti"
"Fikrah dan Thaqafah Islamiah"

#BKPPPM_OurBigFamily
#Bersama_Bersatu
#Bersatu_Berbakti
#Biah_Berkualiti
#Fikrah_Thaqafah_Islamiah

Disediakan oleh: Unit Sambutan & Rehlah BKPPPM sesi 2018/2019


Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL