Serangan zionis di Khan Yunus dan Nuseirat

GAZA - Pesawat tempur rejim zionis menyasarkan dua serangan udara di Khan Yunus dan Nuseirat awal pagi ini.

Serangan udara yang pertama, pesawat tempur jenis F-16 melepaskan dua serangan peluru misil ke atas sebuah rumah kaca pertanian(untuk tanaman) di utara bandar Khan Yunus, selatan Semenanjung Gaza.

Sebelum ini, rumah kaca pertanian yang terletak berhampiran kilang simen Abu Taha di utara Khan Yunus telah diserang lima peluru misil lantas mengakibatkan terjejas teruk dan tidak dilaporkan sebarang kecederaan.

Dalam serangan kedua, pesawat pengintip zionis tanpa pemandu pula menyerang sebuah rumah tanpa penghuni di kawasan Az-Zahra'. Sumber menyatakan, kedudukan rumah tersebut betul-betul berada di belakang menara bandar Az-Zahra' di sebelah barat Mukhayyam Nuseirat, Gaza Tengah.

Berikutan kedua-dua serangan udara zionis di Semenanjung Gaza awal pagi ini, tiada sebarang laporan mengenai kecederaan dinyatakan.

Balas serangan roket

Sedemikian itu, radio penjajah menghebahkan bahawa angkatan tentera udara zionis telah melancarkan dua serangan udara awal pagi ini ke atas dua buah lokasi milik kumpulan bersenjata Palestin di Semenanjung Gaza. Jelas sumber itu lagi, serangan zionis tepat mengenai sasaran.

Sumber ketenteraan zionis mendakwa, pengeboman ini dilakukan bagi membalas serangan roket yang gugur di sekitar Majlis Daerah Eshkol pagi semalam(Sabtu).

Sewaktu laporan ini diterbitkan, pesawat-pesawat tempur zionis masih berlegar-legar di berbagai-bagai sudut ruang udara Gaza.

Sumber : MAP 2 STREET

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL