Isu Palestin : Solat Subuh Berjemaah Di Masjid Nur

KAHERAH, 14 Mei - Sempena Intifadah Palestin esok yang akan disambut secara besar-besaran bagi memperingati Nakhbah Palestin, PMRAM menggalakkan ahli-ahli untuk turun menyertai solat subuh berjemaah di Masjid Nur pagi esok.

Solat subuh berjemaah esok sebagai lambang bukti kekuatan umat Islam dalam isu membebaskan Baitulmaqdis serta melumpuhkan kekuatan Israel dalam campur tangan urusan Palestin.

Naib Presiden I PMRAM merangkap Ketua Lajnah Dakwah dan Pembangunan Insan PMRAM Saudara Mohd Faizzudin Ghazali, ketika ditemui mengulas, "Isu Palestin adalah isu sejagat umat Islam dan ia bukannya isu politik. Oleh itu, di peringkat PMRAM Pusat kita menggalakkan ahli-ahli PMRAM untuk menunaikan solat Subuh berjemaah di Masjid Nur, Abbasiah esok sebagai salah satu sokongan kita terhadap isu pembebasan Palestin" katanya.

Solat subuh berjemaah adalah lambang kekuatan umat Islam, kelebihan solat Subuh adalah lambang seseorang muslim itu sejati dan selamat dari sifat munafiq.

PMRAM juga tidak membenarkan sama sekali kepada mahasiswa untuk mengikuti sebarang demonstrasi dan rapat umum sebagai menghormati faktor keselamatan di Mesir.

Kelmarin, beribu-ribu warga Muslim dan Kristian Mesir telah mengadakan demonstrasi besar-besaran di Iskandariah, Daqhaliah, Laut Merah, Suez, Qalyubiyyah, Dumyat, Isamiliyyah, Bani Suwaif sebagai tanda sokongan kesatuan terhadap isu Palestin dengan membakar bendera Israel.

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL