"Pastikan Ahli Merasai Bahawa PMRAM Ada Hak Di ARMA" - Timbalan Presiden PMRAM


DUMYAT, 18 Oktober - Timbalan Presiden PMRAM, Saudara Muhamad Zuhaili Saiman mengulas isu berkenaan ARMA ketika ditanya dalam ramah mesra bersama Kepimpinan PMRAM sempena Jaulau Badan Pengurus ke Dumyat.

Beliau ketika ditanya mengenai tindakan yang telah dilakukan oleh pihak PMRAM beserta jangka masa dalam mendapatkan kembali hak di ARMA, menjelaskan bahawa tanggungjawab berkaitan ARMA ini adalah sepenuhnya di bawah Timbalan Presiden merangkap Ketua Lajnah Perancang Dan Panitia menerusi Unit Panitia ARMA.

Beliau menerangkan bahawa tindakan Unit Panitia ARMA adalah untuk memastikan ahli mengetahui fakta sejarah berkenaan ARMA, menjaga kebajikan ahli PMRAM di ARMA dan berusaha mengembalikan hak PMRAM yang telah dinafikan.

Namun begitu, beliau menjelaskan, melihat kepada sensitiviti ahli berkenaan hak PMRAM di ARMA semakin suram dan luntur, maka tanggungjawab utama ke atas Unit Panitia ARMA adalah untuk menaikkan semula sensitiviti ahli berkenaan isu ini.

Unit Panitia ARMA menerusi objektif utama yang diletakkan begitu optimis dalam memperkasakan penerangan berkaitan di atara ARMA dan PMRAM di samping memainkan sensitiviti ahli bagi memastikan ahli cakna ke atas ARMA.

"Usah ditanya bila PMRAM akan mendapatkan ARMA, atau berapa peratus keberjayaan PMRAM dalam mendapatkan haknya semula yang sudah hampir 20 tahun dinafikan. Apa yang penting sekarang, kita mesti memastikan ahli seluruhnya cakna isu ini ada merasai hak PMRAM di ARMA yang dinafikan selama hampir 20 tahun," jelas beliau kepada ahli-ahli PMRAM di PMRAM Cawangan Dumyat.

"Kita mahukan suasana mengenai sensitivit ahli berkaitan ARMA adalah sebagaimana pada tahun 1992 yang mana ahli sanggup bangun dan bersuara untuk bersama-sama dengan kepimpinan PMRAM dalam mempertahankan hak tersebut. Ekoran tanggungjawab yang besar inilah tugas panitia diletakkan di bawah tanggungjawab Timbalan Presiden yang menunjukkan bahawa misi ini sangat besar dan penting buat ahli dan kepimpinan PMRAM, " ulas beliau dengan lebih panjang.

Menurut beliau, sehingga kini di bawah Unit Panitia ARMA, sebanyak 1400 buku kronologi ARMA telah pun diedarkan secara percuma kepada ahli di Kaherah dan seluruh DPM.
sumber: http://www.pmram.org/

Comments

Popular posts from this blog

KEPENTINGAN MEMPELAJARI DAN MENGHAYATI SIRAH PERJUANGAN RASULILLAH SAW

Kebaikan Dan Keburukan Teknologi Moden

Minda Pimpinan | TAWAKAL VS TAWAKUL